Forumowa Gra Kolarska

Forum Gry Kolarskiej

Ogłoszenie

Dołącz jeszcze dziś i walcz o najwyższe trofea!

#1 2007-09-03 12:03:32

Areth

Administrator

Zarejestrowany: 2007-08-24
Posty: 42
Punktów :   

Główny Projekt

1.Podstawowe współczynniki:
<>szybkość
<>wytrzymałość
---------------
Drugorzędne:
<>umiejętności terenowe
<>inteligencja
---------------
Cechy charakteru:
<>waleczność
<>stateczność
<>determinacja
<>odporność


2.Trasa:
Trasa będzie złożoną z pól i trzech torów jazdy, które umożliwią optymalne sterowanie zawodnikiem.


3.Podział czasu:
Czas w grze dzielił się będzie na dwie tury:
I- 0.00- 16.00
II- 16.00- 0.00

Podczas nich, kolarze ruszają o tyle pól, ile pozwala na to tempo. Poczynaniami zawodników kierował będzie Mistrz Gry, który czuwał będzie nad odpowiednią kolejnością i aktualnym położeniem rywalizujących (aktualizacje dołączonej mapki )

Jazda w różnym typie terenu:

[]Góry- odejmuje 1 punkt ENE i pola ruchu (kolor brązowy)
[]Wzniesienia- Odejmuje 1 punkt ENE (kolor jasno brązowy)
[]Teren płaski- nic (kolor szary)
[]Zjazd- Dodaje 1 punkt ruchu i 2 ENE (kolor zielony)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

<>Szybkość (1-10)

Jest to podstawowy czynnik w grze. Decyduje ona o maksymalnym tempie, jakie może osiągnąć nasz kolarz.

1-3=2
4-6=4
7-10=6
+każdy punkt, mniejsze zużycie energii



Wykaz tempa- szybkość poruszania się po torze

1-1/2 (jeden ruch na 2 tury)
2-1/1 (Jeden ruch na 1 turę)
3-2
4-3
5-4
6-5





Tempo=1
1/1/0
1/2/0
1/3/0
1/4/0
1/5/0
1/6/0
1/7/0
1/8/0
1/9/+1
1/10/+1

Tempo=2
2/1/-5
2/2/-4
2/3/-3
2/4/-2
2/5/-1
2/6/-1
2/7/+1
2/8/+2
2/9/+3
2/10/+4

Tempo=3
3/1/-7
3/2/-6
3/3/-5
3/4/-4
3/5/-3
3/6/-2
3/7/-1
3/8/-1
3/9/+1
3/10/+2

Tempo=4
4/1/-9
4/2/-8
4/3/-7
4/4/-6
4/5/-5
4/6/-4
4/7/-3
4/8/-2
4/9/-1
4/10/-1

Tempo=5
5/1/-11
5/2/-10
5/3/-9
5/4/-8
5/5/-7
5/6/-6
5/7/-5
5/8/-4
5/9/-3
5/10/-2

Tempo=6
6/1/-13
6/2/-12
6/3/-11
6/4/-10
6/5/-9
6/6/-8
6/7/-7
6/8/-6
6/9/-5
6/10/-4




LEGENDA:
tempo/ poziom wyszkolenia/ zużywana energia ( lub dodawana)


<> Wytrzymałość (lvl)

Ważny współczynnik decydujący o energii na poszczególne etapy.
Za poziom swego zawodnika, otrzymuje się dodatkowe 5 punktów wytrzymałości, np.

1 lvl- 15*ENE
2 lvl- 20 ENE
3 lvl- 25 ENE
4 lvl- 30 ENE

*ENE- Energia

Dodatkowym bonusem jest możliwość wzmacniania swej wytrzymałości bezpośrednio w etapie, poprzez:

- wypicie napoju (bidon)- 4 ENE (zależnie od twego poziomu, 2 Bidony x lvl )
- polanie się wodą od kibiców- 2 ENE (tylko na podjazdach, gdy Mistrz Gry tę sytuację opisze)
- zjedzenie prowiantu- 4 ENE (dwa posiłki na etap, każdy decyduje kiedy)
- włożenie pod koszulkę gazety- 2 ENE (tylko przy zjazdach, gdy Mistrz Gry tę sytuację opisze)
-------------------------------------------------

<> Inteligencja (1-5)
Weryfikuje liczbę wypadków, pozwala na lepsze kontakty ze sponsorami jak i dziennikarzami.Drugorzędny współczynnik.

& Szansa na wypadek &
(przy nieostrożnej jeździe)
1-2- 50 %
3-4- 25 %
5- 0 %

<> Umiejętności Terenowe
W grze rozróżniamy cztery umiejętności terenowe, które możemy rozwijać. Są to:
- Góry
- Wzniesienia
- Teren płaski
- Zjazdy

& Góry & (1-5) (koszt za jazdę: -2)
Zależnie od wyszkolenia pozwala lepiej przebywać etapy czysto górskie
1-2= Podczas podjazdu, otrzymuje premię do ENE (3)
3-4= Przez 2 tury otrzymuje dodatkowe pole ruchu.
5= Gdy ucieknie przynajmniej 5 osobowa grupa, otrzymuje 3 ENE

& Wzniesienia & (1-5) (koszt za jazdę: -2)
Umiejętność pozwala na szybsze poruszanie się na terenach pagórkowatych.
1-2= Dodatkowe 2 punkty ENE (na pagórku)
3-4= Przez 2 tury dodatkowe pole ruchu.
5= Dodatkowe 2 punkty ENE.

& Teren Płaski & (1-5) (koszt za jazdę: -2)
Pozwala szybciej poruszać się na terenach płaskich
1-2= Dodatkowe pole ruchu (1)
3-4= Dodatkowa energia (3)
5= 10 pól przed metą, dodatkowe 3 ENE

& Zjazdy & (1-5)
Pozwala efektywniej pokonywać wszelkiego rodzaju zjazdy ( koszt za jazdę: - 2)
1-2= Dodatkowa ENE (2)
3-4= Dodatkowe pole ruchu przez 2 tury (1)
5= Premia do ENE (2)
--------------------------------------------------
<>Waleczność (1-5)
Pozwala wykorzystać różne umiejętności, tj:

1-2= przez 2 tury dostaje dodatkowe pole ruchu [a]
3-4= przez 4 tury płaci mniej ENE za jazdę ( -1 ) [b]
5= ruszy 7 pól, tracąc 15 ENE [c]

<>Stateczność (1-5)
Przeciwieństwo waleczności:
1-2= przez 2 tury dostaje dodatkowe 2 ENE [d]
3-4= przez 2 tury płaci mniej ENE za jazdę (-1) [e]
5= na wybranego przeciwnika- (-1) od pola przez turę [f]

<>Determinacja
Pozwala wycisnąć z zawodnika ostatnie siły
1-2= przez 2 tury dodatkowa ENE ( 1 ) [g]
3-4= przez 1 turę, dodatkowe pole ruchu [h]
5= gdy ENE wynosi 0, dodaje dodatkowe 2 pola ruchu, przez 2 tury. [i]

<>Odporność
Pozwala wykorzystać przydatne umiejętności:
1-2= gdy ucieknie przynajmniej 10 osobowa grupa, dostaje bonus do ENE ( 3) [j]
3-4= gdy ucieczka zostanie skasowana, otrzymuje dodatkowe pole ruchu przez 2 tury [k]
5= dodatkowa ENE (2)


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                 ..:SPONSORZY:..



LEGENDA: co? / ile płaci? / punkty sponsorskie

Adidas
Udział-/500AT/0
Ucieczka-/50AT/5
Zwyciestwo etapowe-/1000AT/20
Lider klas górskiej-/700AT/10
Lider wyscigu-/800AT/10
Zwyciestwo klas gorskiej-/1500AT/20
Zwyciestwo w wyscigu-/3000AT/3

Eurosport
Udział-/500AT/0
Ucieczka-/100AT/4
Zwyciestwo etapowe-/1500AT/10
Lider klas górskiej-/800AT/10
Lider wyscigu-/1000AT/8
Zwyciestwo klas gorskiej-/1800AT/18
Zwyciestwo w wyscigu-/3500AT/5

TVN
Udział-/300AT/0
Ucieczka-/200AT/2
Zwyciestwo etapowe-/800AT/30
Lider klas górskiej-/800AT/8
Lider wyscigu-/600AT/15
Zwyciestwo klas gorskiej-/1700AT/20
Zwyciestwo w wyscigu-/3200AT/8

BMW
Udział-/500AT/0
Ucieczka-/80AT/7
Zwyciestwo etapowe-/800AT/15
Lider klas górskiej-/500AT/12
Lider wyscigu-/800AT/10
Zwyciestwo klas gorskiej-/1600AT/20
Zwyciestwo w wyscigu-/3000AT/5

BBC
Udział-/400AT/0
Ucieczka-/50AT/7
Zwyciestwo etapowe-/800AT/20
Lider klas górskiej-/500AT/14
Lider wyscigu-/500AT/16
Zwyciestwo klas gorskiej-/1200AT/21
Zwyciestwo w wyscigu-/3000AT/12

Sony Erikson
Udział-/500AT/0
Ucieczka-/60AT/4
Zwyciestwo etapowe-/1200AT/16
Lider klas górskiej-/600AT/12
Lider wyscigu-/600AT/12
Zwyciestwo klas gorskiej-/1500AT/20
Zwyciestwo w wyscigu-/4000AT/2

McDonald
Udział-/700AT/1
Ucieczka-/50AT/7
Zwyciestwo etapowe-/800AT/25
Lider klas górskiej-/800AT/8
Lider wyscigu-/600AT/12
Zwyciestwo klas gorskiej-/1600AT/20
Zwyciestwo w wyscigu-/3500AT/5

Media Markt
Udział-/200AT/2
Ucieczka-/60AT/5
Zwyciestwo etapowe-/1500AT/15
Lider klas górskiej-/800AT/8
Lider wyscigu-/700AT/16
Zwyciestwo klas gorskiej-/1300AT/24
Zwyciestwo w wyscigu-/3000AT/5

Polsat
Udział-/500AT/0
Ucieczka-/60AT/4
Zwyciestwo etapowe-/1000AT/22
Lider klas górskiej-/700AT/10
Lider wyscigu-/1000AT/8
Zwyciestwo klas gorskiej-/1300AT/22
Zwyciestwo w wyscigu-/3500AT/2

Nike
Udział-/500AT/0
Ucieczka-/50AT/5
Zwyciestwo etapowe-/1000AT/20
Lider klas górskiej-/700AT/7
Lider wyscigu-/800AT/10
Zwyciestwo klas gorskiej-/1500AT/22
Zwyciestwo w wyscigu-/3500AT/1

1-2= nic       
3-4= wyższe stawki o 50 AT     
5= wyższe stawki o 100 AT       

Zadowolenie sponsora:
0- 15- zły (strata sponsora)
15-30- niezadowolony (zmniejsza stawki o 100 AT)
30-45- umiarkowany ( ----- )
45-60- zadowolony ( podnosi stawki o 50 AT )
60-75- bardzo zadowolony (podnosi stawki o dodatkowe 100 AT)
75-80- Zachwycony ( sponsoruje nowy ekwipunek kolarski)


<> Warunki pogodowe (losowane kostką, 1-6 )
1- Ulewa
- na podjazdach i zjazdach: -1 pole ruchu.
- szansa na wypadek (50 % przy nieostrożnej jeździe)
- + 2 ENE na początek etapu
- samopoczucie: złe
2- Deszcz
-na podjazdach i zjazdach: -1 pole ruchu.
-szansa na wypadek (25 % przy nieostrożnej jeździe)
- +1 ENE na początek etapu
-samopoczucie: średnie
3-Mgła
-na podjazdach i zjazdach -1 pole ruchu
-Szansa na upadek 15% przy nieostrorznej jezdzie
samopoczucie:dobre
4-Burza
-na podjazdach i zjaznach 1 pole ruchu
-szansa na upadek 10%
-samopoczucie: złe
5-Upał
-na podjazdach i zjazdach 1 pole ruchu
-Szansa na upadek 15% przy meczocej jezdzie
- - 4 ENE na początek etapu
-samopoczucie: średnie
6-Pochmurno
-na podjazdach i zjazdach 1 pole ruchu
-Szansa na upadek 5% przy nie ostrorznej jeżdzie
-samopoczucie: dobre


Samopoczucia:
-złe ( +2 koszt wszystkich temp)
-średnie (nic)
-dobre (-1 koszt wszystkich temp)
-znakomite ( -2 koszt wszystkich temp)

Wpływ odporności:
1-2 (nic się nie dzieje)
3-4 (wraca do poziomu średnie)
5 (jeden stopień w górę)




<>Trening
Trening jest poza wyścigiem, najważniejszym aspektem gry. Wyróżniamy następujące rodzaje treningu:

- Trening Szybkościowy
- Trening Wytrzymałościowy
- Trening Psychologiczny
- Trening Praktyczny

& Trening Szybkościowy &
Poprawia szybkość naszego zawodnika. Aby trenować, należy wybrać się na obóz przygotowawczy i ustawić optymalne obciążenie:


<>Obóz Pięciodniowy (dwa realne dni)

-Obciążenie:niskie
Doświadczenie: 50 pkt
Stracona Energia: 5 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 2000 AT

-Obciążenie:średnie
Doświadczenie: 75 pkt
Stracona Energia: 10 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 2500 AT

Obciążenie: Wysokie
Doświadczenie: 100 pkt
Stracona Energia: 20 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 3000 AT

Obciążenie: Bardzo Wysokie
Doświadczenie: 125 pkt
Stracona Energia: 25 ENE
Wartość treningu: 4000 AT

<> Obóz Dziesięciodniowy (cztery realne dni)

-Obciążenie: niskie
Doświadczenie: 100 pkt
Stracona Energia: 10 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 4000 AT

-Obciążenie:średnie
Doświadczenie: 150 pkt
Stracona Energia: 20 ENE(na następny etap)
Wartość treningu: 5000 AT

-Obciążenie:wysokie
Doświadczenie: 200 pkt
Stracona Energia: 30 ENE(na następny etap)
Wartość treningu: 6000 AT

-Obciążenie:Bardzo wysokie
Doświadczenie: 250 pkt
Stracona Energia: 35 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 7000 AT

& Trening Wytrzymałościowy &

<>Obóz pięciodniowy (dwa realne dni)

-Obciążenie:niskie
Doświadczenie: 50 pkt
Stracona Energia: 10 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 1500 AT

-Obciążenie:średnie
Doświadczenie: 75 pkt
Stracona Energia: 15 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 3000 AT

Obciążenie: Wysokie
Doświadczenie: 100 pkt
Stracona Energia: 25 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 4000 AT

Obciążenie: Bardzo Wysokie
Doświadczenie: 125 pkt
Stracona Energia: 30 ENE
Wartość treningu: 5000 AT

<> Obóz Dziesięciodniowy (cztery realne dni)

-Obciążenie: niskie
Doświadczenie: 100 pkt
Stracona Energia: 10 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 2500 AT

-Obciążenie:średnie
Doświadczenie: 150 pkt
Stracona Energia: 20 ENE(na następny etap)
Wartość treningu: 3500 AT

-Obciążenie:wysokie
Doświadczenie: 200 pkt
Stracona Energia: 30 ENE(na następny etap)
Wartość treningu: 4500 AT

-Obciążenie:Bardzo wysokie
Doświadczenie: 250 pkt
Stracona Energia: 35 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 6000 AT

& Trening Psychologiczny &

<> Rozmowa z psychologiem

-Czas:krótka
Doświadczenie: 50 pkt
Wymagana Energia: 5 ENE
Wartość treningu: 1000 AT

-Czas:średnia
Doświadczenie: 75 pkt
Wymagana Energia: 15 ENE
Wartość treningu: 1500 AT

-Czas:długa
Doświadczenie: 100 pkt
Wymagana Energia: 20 ENE
Wartość treningu: 3000 AT

-Czas: Bardzo długa
Doświadczenie: 125 pkt
Wymagana Energia: 25 ENE
Wartość treningu: 4500 AT

& Trening Praktyczny

-Obóz Górski ( cztery realne dni)

-Obciążenie:niskie
Doświadczenie: 50 pkt
Stracona Energia: 10 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 2000 AT

-Obciążenie:średnie
Doświadczenie: 75 pkt
Stracona Energia: 15 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 3000 AT

Obciążenie: Wysokie
Doświadczenie: 100 pkt
Stracona Energia: 25 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 4000 AT

Obciążenie: Bardzo Wysokie
Doświadczenie: 125 pkt
Stracona Energia: 30 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 5000 AT

-Obóz nauki jazdy na wzniesieniach ( dwa realne dni)

-Obciążenie:niskie
Doświadczenie: 50 pkt
Stracona Energia: 5 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 1500 AT

-Obciążenie:średnie
Doświadczenie: 75 pkt
Stracona Energia: 10 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 2000 AT

Obciążenie: Wysokie
Doświadczenie: 100 pkt
Stracona Energia: 20 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 3000 AT

Obciążenie: Bardzo Wysokie
Doświadczenie: 125 pkt
Stracona Energia: 25 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 4000 AT


-Obóz na Nizinach ( trzy realne dni)

-Obciążenie:niskie
Doświadczenie: 40 pkt
Stracona Energia: 5 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 1000 AT

-Obciążenie:średnie
Doświadczenie: 70 pkt
Stracona Energia: 10 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 1500 AT

Obciążenie: Wysokie
Doświadczenie: 80 pkt
Stracona Energia: 20 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 2000 AT

Obciążenie: Bardzo Wysokie
Doświadczenie: 100 pkt
Stracona Energia: 25 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 3000 AT

- Obóz nauki zjazdu (dwa realne dni)

-Obciążenie:niskie
Doświadczenie: 40 pkt
Stracona Energia: 5 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 900 AT

-Obciążenie:średnie
Doświadczenie: 70 pkt
Stracona Energia: 10 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 1400 AT

Obciążenie: Wysokie
Doświadczenie: 80 pkt
Stracona Energia: 20 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 1900 AT

Obciążenie: Bardzo Wysokie
Doświadczenie: 100 pkt
Stracona Energia: 25 ENE (na następny etap)
Wartość treningu: 2500 AT

- Obóz Przedsezonowy
Możliwa ilość dni:
- trzy (jeden realny dzień)
- pięć (dwa realne dni)
- dziesięć (cztery realne dni)
- piętnaście (sześć realnych dni)

<>Trzydniowy
-Obciążenie:niskie
Doświadczenie: 30 pkt
Zyskana Energia: 15 ENE
Wartość treningu: 2000 AT
Trening: Współczynniki rosną o 1 punkt. (do poprzedniego poziomu)

<>Pięciodniowy
-Obciążenie:średnie
Doświadczenie: 30 pkt
Zyskana Energia: 10 ENE
Wartość treningu: 3500 AT
Trening: Współczynniki rosną o 2 punkty. (do poprzedniego poziomu)

<>Dziesięciodniowy
-Obciążenie: wysokie
Doświadczenie: 30 pkt
Stracona Energia: 5 ENE (na pierwszy etap)
Wartość treningu: 4500 AT
Trening: Współczynniki rosną o 3 punkty. (do poprzedniego poziomu)

<>Piętnastodniowy
-Obciążenie: bardzo wysokie
Doświadczenie: 30 pkt
Stracona Energia: 10 ENE (na pierwszy etap)
Wartość treningu: 900 AT
Trening: Współczynniki rosną o 4 punkt. (do poprzedniego poziomu)

-------------------------------------------------------------------------------------------

<> Doświadczenie
Jest to najważniejszy punkt gry. Bez doświadczenia, nie rozwiniesz kolarza i w wyniku tego- przegrasz. Najważniejsze jest ciągłe szkolenie swej postaci, aby ta stawała się coraz lepsza.
Mechanika jest prosta: przez trening zbierasz punkty, przypisywane do odpowiedniego współczynnika.Za przekroczenie limitu punktów, otrzymujesz następną wartość danej umiejętności.Wszystkie punkty, które zdobywasz są dodawane również do poziomu postaci, które to poziomy wpływają na ilość Twojej wytrzymałości

-Poziomy postaci (potrzebna ilość punktów doświadczenia)
1lvl- 300 pkt
2lvl- 600 pkt
3lvl- 900 pkt
4lvl- 1200 pkt
5lvl- 1500 pkt
6lvl- 1800 pkt
7lvl- 2100 pkt
8lvl- 2400 pkt
9lvl- 2700 pkt
10lvl- 3000 pkt (dalej, co 300 pkt)

-Szybkość
1- 200 pkt
2- 300 pkt
3- 470 pkt
4- 550 pkt
5- 620 pkt
6- 700 pkt
7- 780 pkt
8- 840 pkt
9- 900 pkt
10- 1100 pkt

-Wytrzymałość (zależne od poziomu)

1lvl-10 WT
2lvl-15 WT
3lvl-20 WT
4lvl-25 WT
5lvl-30 WT
6lvl-35 WT
7lvl-40 WT
8lvl-45 WT
9lvl-50 WT
10lvl-55 WT

*WT- wytrzymałość

-Umiejętności terenowe:

[]Góry

1- 110 pkt
2- 160 pkt
3- 230 pkt
4- 370 pkt
5- 410 pkt

[]Wzniesienia

1-100 pkt
2-150 pkt
3-220 pkt
4-360 pkt
5-400 pkt

[]Teren Płaski
1-90 pkt
2-140 pkt
3-210 pkt
4-350 pkt
5-390 pkt

[]Zjazdy
1-80 pkt
2-130 pkt
3-200 pkt
4-340 pkt
5-380 pkt

- Inteligencja
1-150 pkt
2-230 pkt
3-310 pkt
4-370 pkt
5-420 pkt


-Cechy charakteru
Cechy charakteru otrzymuje się dostając kolejny poziom. Do rozdzielenia dwa punkty.
-------------------------------------------------------------------------------------------
<>Ekwipunek kolarski:


[]Rowery

Rower Obrea
Cena:3000
1 pola w gorach

Rower Airways
Cena:1500
1 pole na mecie

Rower
Summerglow
Cena:5000
2 pola w górach

Rower Swatch
Cena:2500
2 punkty energii

Rower Venir
Cena:1000
1 punkt energii
Rower Time (do czasówki)
Cena:1000

[]Kaski

Kask:Black Power
Cena:2000AT
1 ENE W GORACH

Kask Tactical How
Cena 1500AT
1 ENE NA MECIE

Kask:Lowen Glow
Cena:3500AT
2 ENE W GORACH

Kask:Kielv Dep
Cena:3000AT
2 ene na mecie

Kask:Meyer Hills
Cena: 4500AT
3 ENE W GORACH

Kask:Glow Time(Kask do czasówki)
Cena:1000AT

[] Koszulki
1.)Cała powierzchnia materiału pokryta jest czarnym kolorem
Cena:150AT

2.)połowa powierzchni otulona jest różem a druga połowa zielenią.
Cena:200AT

3.)cała powierzchnia koloru niebieskiego.
Cena:150AT

4.)połowa materiału pokryta kolorem żółtym a druga-szarym.
Cena:150AT

5.)cała powierzchnia materiału otulona jest pomarańczowym kolorem
Cena:150AT

6.)połowa powierzchni jest krwistoczerwona, a druga niebiańsko biała.
Cena:200AT


[] Buty


----------------------------

Komendy wpisywane w wierszu "akcja"

<>waleczność
- [a]
-[b]
-[c]

<>stateczność
-[d]
-[e]
-[f]

<>determinacja
-[g]
-[h]
-[i]

<>Odporność

-[j]
-[k]
-[l]

<> góry
[a]
[b]
[c]

<>wzniesienia

[d]
[e]
[f]

<>teren płaski

[g]
[h]
[i]

Zjazdy

[j]
[k]
[l]

(gdy chce się użyć właściwości ekwipunku, wpisuje się jego nazwę)
-Dodatkowe komendy:

[]Ucieczka ....... (nazwa, początkowe tempo [przez 4 tury] )
[]pogoń za ....... (nazwa, początkowe tempo [przez 4 tury] )
[]przejmij peleton ( -1 ENE, peleton jedzie takim tempem, jak ty. Maksymalne panowanie-4 tury)
[]zmień tor jazdy na ... ( -2 ENE, jeśli nie można wyprzedzić grupy przed sobą)
[]podążaj za ...... (-1 ENE, podąża takim tempem, jak przeciwnik)

---------------------------------------------------------------------------

<>Energia i Etapy
Męcząc się podczas etapu, tracimy też energię na następny odcinek trasy. Dlatego warto zaplanować sobie wcześniej taktykę, którą powinieneś przestrzegać. Nieumiejętne poczynanie swoim zawodnikiem może skończyć się katastrofą.


1 lvl- 15*ENE
2 lvl- 20 ENE
3 lvl- 25 ENE
4 lvl- 30 ENE


1 lvl (gdy energia przekroczy dany próg, podana ENE na następny etap)

-mniej niż 10 ENE - 10 ENE na następny etap
-mniej niż 5 ENE - 5 ENE na następny etap
-0 ENE - 2 ENE na następny etap

2 lvl

-mniej niż 15 ENE- 15 ENE na następny etap
-mniej niż 10 ENE- 10 ENE na następny etap
-mniej niż 5 ENE- 5 ENE na następny etap
-0 ENE- 2 ENE na następny etap

3 lvl
-mniej niż 20 ENE- 20 ENE na następny etap
-mniej niż 15 ENE- 15 ENE na następny etap
-mniej niż 10 ENE- 10 ENE na następny etap
-mniej niż 5 ENE- 5 ENE na następny etap
- 0 ENE- 2 ENE na następny etap

(tym samym systemem wykonywać dalej)


<> Ucieczki i grupy ucieczkowe

Ucieczkę można rozpocząć w pojedynkę, ustawiając odpowiednie tempo. To jednak nie najlepszy sposób, na długotrwały, męczący etap. Najlepiej uciekać w grupach, z pewnością szansę są wyższe... Oto przykład:

Ucieczka 3 osobowa, wszyscy pierwszy poziom:
ENE wszystkich zawodników się sumuję, i nikt nie odpowiada już oddzielnie, lecz całą grupą... Przykład:

Grupa: Ucieczka Benneta
Tempo: n/d
Akcja: n/d
Opis : * Jedzie wraz z grupą, pod przewodnictwem (i tutaj, np. Aretha)

Areth pisze coś takiego:

Grupa: Ucieczka Benneta
Tempo: 4
Akcja: brak
Opis : *Przewodniczy grupie dyktując ostre tempo*

W wypadku, gdy ktoś chcę przejąś kontrolę nad grupą, pisze:

Grupa: Ucieczka Benneta
Tempo: 3
Akcja: *lider*
Opis : *ruszył na przód ucieczki, przejmując miano lidera*



<> Peleton, a ucieczki

Peleton ZAWSZE będzie miał ENE większą od ucieczki o 20 pkt
Dodatkowo, w peletonie zużycie ENE zmniejsza się o 50%

Jeśli chodzi o ucieczki, sprawa ma się zupełnie inaczej:
Każdy dodatkowy członek, zmniejsza zużycie ENE o 1 pkt
Maksymalne, koszt obniży się o 5 punktów ( z tym minusem, że zawsze minimalną opłatą za tempo nie będzie 0, lecz 1)

Offline

 
Dołącz już dziś!

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.szkicuj.pun.pl www.ryluw.pun.pl www.powerrangersi.pun.pl www.power-ranger-furia-dzungi.pun.pl www.grh.pun.pl